Op weg naar her verre noorden.

16 juni 2019 - Terrace Bay, Namibië

Om negen uur vertrokken voor een lange tocht naar Terrace Bay Lodge.

In plaats van de verwachte gravelweg werden we aangenaam verrast door een stuk asfalt en goed te berijden zoutwegen.

In Henties getankt, even gestopt bij een scheepswrak en toen op naar de zeehondenkolonie bij cape cross. Tachtig- tot negentigduizend zeehonden leven hier. Waar je ook keek, zeehonden, zeehonden en zeehonden. Klein en groot! Wat een massa en wat leuk om te zien. Je moet alleen wel je neus dichthouden, want het stinkt vreselijk.

In de cape cross lodge heerlijk geluncht, waarna we klaar waren voor de laatste 242 km naar Terrace Bay.  Tot onze verrassing moesten we opeens stoppen voor een doodshoofdhek! De ingang van Skeleton Coast park, de Ugabgate. Formulieren invullen en permit kopen!

Uiteindelijk toch aangekomen bij onze lodge, aan het eind van de weg. Even uitgewaaid op het strand na de lange rit.

Morgen een kortere route naar Twyfelfontyn.