Sossusvlei National Park

10 juni 2019 - Hardap Region, Namibië

Vroege start! 05:40 uur opgestaan. Zes uur wat ontbeten met koffie, yoghurt en cereals.

Met Paulus, onze gids en chauffeur, om half zeven weggereden richting Sossusvlei. Moesten gelijk al stoppen voor een groep overstekende zebra's.

Rond kwart over zeven gearriveerd bij de gate, moesten nog een kwartiertje wachten tot de gate openging.

Prachtige zonsopgang gezien, was moeilijk te fotograferen.

Eerst richting dune 45, zo genoemd omdat de top 450 m boven de zeespiegel ligt. Daar zijn we een stukje omhoog gelopen, zwaar in het losse zand.

Verder gereden naar het eind van de Sossusvlei, om daar naar Dead Valley te lopen. Onderweg nog oryx (gemsbok) en een jakhals gezien.

Dead valley is zowel mooi als indrukwekkend. De bomen sterven een langzame dood, omdat er geen watervoorziening meer is.

Stukje teruggereden en onder boom brunch genuttigd. Paulus heeft een complete tafel gedekt met alles erop en eraan.

Het park weer uitgereden, 60 km, en toen naar de Sesriem canyon. Afgedaald in de kloof, waar het iets aangenamer toeven was vanwege de schaduw.

Inmiddels liep het tegen twee uur en reden we terug naar de lodge.

Vanaf het terras bij de kamer twee oryx gezien. Ze kwamen redelijk dichtbij en heb veel foto's kunnen nemen. Ook zagen we ineens een aantal grondeekhoorns!

Nu lekker aan een wijntje en vanavond hopelijk net zo lekker eten als gisteravond.

1. Agnes Janssen:
    10 juni 2019
    Wouw lieve Bep en Rob super mooie foto's en leuk verslag, geniet ervan 😍😍
    (Ben bijna beetje jaloers 😀😀grapje)
    Leuk hoor dit vakantie verslag, ga het elke dag volgen
  2. Anne:
    11 juni 2019
    Mooi verslag en mooie foto s weer genoten Tante Anne !
  3. Wim:
    11 juni 2019
    Nou dat ziet er allemaal indrukwekkend uit deze "kale" natuur, zal bij deze temperatuur ook wel zwaar zijn. Dat is een hele nieuwe ervaring toch?
    Mooie foto's. Veel succes en plezier bij jullie verdere ontdekkingen,ervaringen.
  4. Bep Kemper:
    Hoi Agnes, volgend jaar? 😘
    Wim, de temperatuur valt wel mee hoor. 😘
  5. André:
    11 juni 2019
    Prachtig! En wat bekende plekjes waar ik ook ooit heb gestaan. Ben benieuwd naar alle foto’s !! 📸