Kayaking met Pelicans point in Walvisbay

12 juni 2019 - Swakopmund, Namibië

Vanmorgen wederom vroeg opgestaan. Zeven uur ontbijt en om kwart voor acht richting Walvisbay. Was nog erg mistig onderweg, maar later op de ochtend werd het helderder.

Onderweg al flamingo’s gezien en twee jakhalzen.

Op de uiterste punt van de Pelican Point Lagoon werden de kano’s te water gelaten en konden we, na beschermende kleding en een zwemvest te hebben aangetrokken, in de kano stappen.

Het kayakken was fantastisch. Jonge zeehondjes kwamen in grote getale op ons af om te spelen.

Hoe harder we roeiden, hoe meer zeehondjes met ons meezwommen. Ze beten in de roeispaan en zorgden voor een nat pak door vlak bij ons te springen en te buitelen. Als je een vuist maakt, dan willen sommige dappere zeehondjes met hun neus een boks maken. Dat lukte een paar keer.

Buitengewoon leuke ervaring.

Helaas konden we de foto’s van de onderwatercamera niet laden. Kennelijk kan dat alleen via de laptop.

Vanmiddag nog even in Swakopmund in een mall wat boodschappen gedaan en vanavond weer heerlijk gegeten in de Tuq. Natuurlijk geproost op Bram, die geslaagd is voor zijn HAVO.

Morgen een lange reisdag naar Terrace Bay, langs de Skeleton Coast.

1. Marian Duppen:
    12 juni 2019
    Wat een hoop bijzondere dingen doen jullie en wat veel dieren komen jullie tegen. Een geweldige ervaring zal dat zijn. En zo te zien is de reis ook goed georganiseerd. Veel mooie foto’s ook.
  2. Wim:
    13 juni 2019
    Mooie foto van de zeehond. Nog nooit gezien dat hij loopt als een hond op zijn poten (zwemvliezen). Is dat het verschil tussen een zeehond en zeeleeuw ??
    Prachtige ervaring met de kayak in het water en zo dicht bij de dieren,super!
  3. Anne:
    Het is weer heel mooi !
  4. Freek:
    13 juni 2019
    Ja, deze ontmoeting met zeehonden is heel bijzonder. Meestal zijn ze schuwer, mooie foto.
  5. Bea:
    13 juni 2019
    Wat een leuke ervaring!!! Fijn om dat allemaal mee te maken!!! Wat zullen jullie veel foto’s Hebben gemaakt. Dat wordt een mooi fotoboek met al die reisverhalen erbij!!!